Από τα βάθη των αιώνων που ο φαρμακοποιός ήταν πρόσωπο ιερό, έως σήμερα που είναι το πιο αγαπητό από τα ιατρικά επαγγέλματα, η σχέση πελάτη - φαρμακοποιού εδραιώνεται ως σχέση εμπιστοσύνης. Ο φαρμακοποιός είναι ένα πρόσωπο οικείο, συχνά τον επισκεπτόμαστε προληπτικά πριν πάμε στο γιατρό, που πολλοί από εμάς θέλουμε και να αποφύγουμε και θα τον προτιμήσουμε για απλές ιατρικές υπηρεσίες όπως τραύματα, μέτρηση πίεσης, εμβόλια κλπ. Θα μιλήσουμε με άνεση μαζί του, είναι πάντα εξυπηρετικός και υπομονετικός, θα τον συμβουλευτούμε για θέματα υγείας με την σιγουριά ότι θα μας εξασφαλίσει την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα του προϊόντος.  

Στην Αίγινα έχουμε αρκετά φαρμακεία στην πόλη και ελάχιστα στην περιφέρεια. Ένα από τα χωριά που δεν είχε ποτέ φαρμακείο ήταν η όμορφη Πέρδικα, μέχρι  τον Αύγουστο του 2015 που απέκτησε.
Λίγα μέτρα πριν φτάσουμε στο λιμάνι, στην δεξιά πλευρά του κεντρικού δρόμου συναντάμε το φαρμακείο της κ.Κατερίνας Αγγελοπούλου. Το επισκεφτήκαμε πρόσφατα και κάναμε μια μικρή κουβέντα μαζί της.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Ν. Π.: Είναι σχετικά ένα καινούργιο φαρμακείο και για πρώτη φορά στην Πέρδικα, που προφανώς εξυπηρετεί και την ευρύτερη περιοχή, Σφεντούρι, Αιγινήτισσα, Μαραθώνα. Το υποστηρίζουν οι κάτοικοι της περιοχής;

Κατερίνα Αγγελοπούλου: Ναι, το υποστηρίζουν, έχω καλά δείγματα, αλλά χρειάζεται χρόνος. Δεν είναι εύκολο για εκείνους  να υποστηρίξουν κάτι καινούργιο, όση ανάγκη κι αν το έχουν. Θα πρέπει να αλλάξουν την συνήθεια, αυτό που έκαναν πριν ανοίξει αυτό το φαρμακείο. Χρειάζεται υπομονή για να δημιουργηθεί η σχέση εμπιστοσύνης που είναι απαραίτητη και αυτή η σχέση θα χτιστεί μέσα σε μια πενταετία όχι από το ένα καλοκαίρι στο άλλο.

Ν. Π.: Πώς χτίζεται αυτή η σχέση εμπιστοσύνης;

Κ. Α. : Με το να προσφέρονται οι υπηρεσίες στον κόσμο, καλές υπηρεσίες και διαρκείας, όχι να στηθεί κάτι πρόχειρα, π.χ. για να εξυπηρετεί τους τουρίστες. Εμάς μας ενδιαφέρει η μονιμότητα και η προσφορά υπηρεσιών.

Ν.Π.: Υπηρεσίες, εκτός από τις συμβουλευτικές, την εκτέλεση ιατρικών συνταγών και απλές ιατρικές, ποιες άλλες μπορεί να προσφέρει ένα φαρμακείο στην Πέρδικα;
 
Κ. Α.:  Για μένα ένα βασικό κομμάτι, που δεν έχω καταφέρει ακόμη να το οργανώσω, είναι μια πλήρη παροχή πληροφοριών για την υγεία. Να μπορεί το φαρμακείο να προσφέρει ενημέρωση ακόμη και τις ώρες που είναι κλειστό. Αν κάποιος χρειαστεί  οτιδήποτε έχει σχέση με την υγεία, να ξέρει που θα απευθυνθεί, π.χ. γιατρούς, νοσοκομείο, κέντρο υγείας, νοσηλευτές κλπ. Και όχι μόνο για την υγεία, οποιαδήποτε χρήσιμη πληροφορία, όπως δρομολόγια λεωφορείων, ταξί, τηλέφωνα άμεσης ανάγκης. Ένα κέντρο πληροφοριών, με λειτουργικούς πίνακες, έξω από το φαρμακείο.  
Είναι ένας στόχος μου, που πιστεύω στη συνέχεια θα επιτευχθεί.



Η λειτουργία ενός φαρμακείου σε ένα χωριό με λιγοστούς κατοίκους, με μια έμπειρη φαρμακοποιό, πρόθυμη, με ευγένεια στον λόγο και τις κινήσεις, αποτελεί τύχη για τους μόνιμους όσο και για τους επισκέπτες του, ιδιαίτερα στους δύσκολους οικονομικά καιρούς μας. Ευχόμαστε να παραμείνει στην Πέρδικα, να αποκτήσει την απαραίτητη σχέση με τους ανθρώπους του και να καταφέρει να οργανώσει το κέντρο πληροφοριών που θα το ολοκληρώσει.

Νέλλη Πετροπούλου