Ας πάρουμε σαν υπόθεση εργασίας την εκδοχή να είμαστε όλοι αδύναμα ανθρωπάκια αντιμέτωπα με μια μεγάλη φουρτούνα, κι αν δε συνεργαστούμε, εφ’ όλης, με ειλικρίνεια και καθαρότητα, απλά θα φουντάρουμε, με τους ναυαγούς που θα επιβιώσουν να τρώει ο ένας τις σάρκες του άλλου.
Αν είναι αυτό το όραμά μας, έχουμε στη συγκεκριμένη συγκυρία όλη τη δυνατότητα να το πραγματοποιήσουμε. Αν πάλι δεν είναι, επείγει να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους στάσης απέναντι στο Γεγονός μας.
Λέμε, για παράδειγμα, απλά σαν υπόθεση εργασίας, ότι η κατάσταση που καλείται να διαχειριστεί η σημερινή δημοτική αρχή, δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμη, (κι αν σας θυμίζει κάτι από το χρέος που δεν είναι εύκολα, ούτε καν δύσκολα ίσως, βιώσιμο, πιθανότατα δεν πρόκειται για σύμπτωση.)
Αλλά εδώ, μιας κι οι περισσότεροι από εμάς ζητάμε από την όποια εξουσία, το όποιο δημόσιο πρόσωπο, να είναι σταράτο στα λόγια του, προτείνω να ξεκινήσουμε το σπορ εμείς οι ίδιοι, προκειμένου να φτάσουμε να εκλέγουμε τους αντιπροσώπους που θα θεωρούμε ότι αξίζουν στις περιστάσεις.
Ένα το κρατούμενο: πέρα από μεγαλοστομίες, το Κέντρο Υγείας διαθέτει σήμερα για τα ασθενοφόρα οδηγούς και τραυματιοφορείς; Δε μιλάμε για βενζίνη, γιατί οι πληροφορίες μας εκεί μας λένε κάθετα πως όχι. Μπορούμε να παραθέσουμε χίλιες τέτοιες πραγματικότητες, για παράδειγμα την Παρασκευή εκδικάζεται στο Ειρηνοδικείο Αίγινας αγωγή έξωσης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου εξαιτίας μη καταβολής ενοικίου. Όποια πινελιά από τις παραπάνω κι αν διαλέξετε, αυτή είναι η κατάσταση.
Κι ένα από τα χαρακτηριστικότερα στιγμιότυπά της καθρεφτίζεται στο σήριαλ με τον αγωγό και τα χερσαία έργα:
Έχουμε και λέμε – ξεκινάνε λοιπόν τα χερσαία, αλλά χωρίς ρεύμα, απαραίτητο για τις εργασίες, γιατί δεν υπάρχει άδεια της κατασκευής της δεξαμενής κι η ΔΕΗ δεν δίνει παροχή. Εδώ κατά την ταπεινή γνώμη της υπογράφουσας όποιος βιαστεί να πει, «Α, τους βλάκες!» μάλλον δε θα καταλαβαίνει το βάρος και τον όγκο της ταφόπλακας που έρχεται καταπάνω μας. Ταυτόχρονα 1, αναδημοσιεύουμε από το Aiakosrex:
«Άκαρπη ήταν η σημερινή ” άτυπη” συνάντηση των υδρομεταφορέων με την δημοτική αρχή. Οι μοναδικοί υδρομεταφορείς που υπέβαλαν φακέλους για προμήθεια νερού ήταν μόνο οι δύο υπάρχοντες ( Ηλιακίδης και Λεβεντάκης) αλλά με αύξηση 25% . Επειδή όμως η αύξηση αυτή κρίθηκε υπερβολική, έγινε η σημερινή προσπάθεια διαπραγμάτευσης. Εκ των δύο υδρομεταφορέων, ο Χρήστος Ηλιακίδης ήταν αδιάλλακτος και ζήτησε να αποχωρήσει. Τελικά δέχτηκε να παραμείνει σε μια προσπάθεια συνεννόησης η οποία ίσως να καταλήξει σε μια μικρότερη αύξηση από αυτή του 25%. Οι λόγοι για την αύξηση κατά 25% είναι η άνοδος του κόστους λειτουργίας των υδροφόρων πλοίων αλλά κυρίως η κατά 29% αύξηση στην τιμή του πετρελαίου την τελευταία διετία.»
Ταυτόχρονα 2, μιλάμε για χερσαία έργα που δε θα ακουμπήσουν το δίκτυο του νησιού, ένα δίκτυο ασυντήρητο πολλές δεκαετίες, πάνω από μισό αιώνα, με αμιαντοσωλήνες σε κάποια τμήματα (σίγουρα δε φταίει και γι αυτό ο όποιος Σακκιώτης, αλλά καλείται να το αντιμετωπίσει), ωστόσο κατά τα άλλα πρόκειται για ένα βήμα στο μέλλον.
Εμ, άμα είναι να περάσουμε αυτό το παρελθόν στο όποιο μέλλον, άτυπους εκβιασμούς, καρκινογόνους σωλήνες, τέλεια έλλειψη συντονισμού της όποιας προσπάθειας, ειλικρινά, εκεί τη βάψαμε!
Β. Τράπαλη
Ν. Παπαιωάννου







