Η πρώτη παράσταση με την κ. Άννα Βαγενά – προγραμματισμένη για το Σάββατο 19 Ιουλίου – αναβλήθηκε, στην δεύτερη, το “Μαράν Αθά” με την κ. Γιασεμί Κηλαηδόνη ως πρωταγωνίστρια, υπήρξαν διαμαρυρίες κι αποχωρήσεις θεατών για την τιμή των 15 ευρώ ανά εισιτήριο. Χαρακτηριστικά, η κ. Κ. Λ. εξέφρασε ως εξής την αντίρρησή της: “Θεωρώ απαράδεκτο, από πολιτική θέση, να βάζει ο Δήμος αυτό το εισιτήριο, σε έναν περιορισμένο χώρο, τη στιγμή που μπορείς να παρακολουθήσεις συναυλία της Λυρικής στην Αθήνα με 120 καλλιτέχνες επί σκηνής κι άρτια εγκατάσταση ηχητική με αντίτιμο 12 ευρώ. Αν απευθύνεται το Φεστιβάλ σε Αθηναίους, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αντίστοιχα καλλιτεχνικά γεγονότα σε πιο προσιτές τιμές, κι αν απευθύνεται σε Αιγινήτες, που θα όφειλε – γιατί ένα Δημοτικό Φεστιβάλ οφείλει να παίζει κι επιμορφωτικό ρόλο, να φέρνει τους ντόπιους πιο κοντά στην τέχνη του Θεάτρου – επίσης θα έπρεπε να είναι το αντίτιμο πιο προσιτό.”
“Πες μας δυο λόγια για το Χαιρετίσματα από την Αίγινα, τι ακριβώς πραγματεύεται;”
“Πρόκειται γι αφήγηση νοσταλγική, δηλαδή;”
“Και στο 2ο μέρος;”
“Τουλάχιστον, μας λες ένα νούμερο; Πόσα βραβεία έχεις πάρει στη ζωή σου, και στην Ελλάδα και έξω;”
Αν έχετε όρεξη για τέτοιες ιστορίες, κι άλλες παρεμφερείς, αύριο βράδυ στις 9 στην αυλή του Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας.
Ο τραγουδοποιός Γιώργος Μενέλαος Μαρίνος, όπως είναι το πλήρες όνομά του, ο οποίος γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά έζησε πολλά χρόνια σε χώρες της Ευρώπης και ειδικότερα στη Δανία, υπήρξε από τους πρωτεργάτες της μουσικής σκηνής των μπουάτ στην Αθήνα από όπου ξεκίνησε μαζί με τον Γιάννη Αργύρη. Σημαντική ήταν η συμβολή του στην εδραίωση του νέου κύματος, του μουσικού ρεύματος που άνθισε τη δεκαετία του 60-70. Παράλληλα παρουσιάζει τότε με μεγάλη επιτυχία τραγούδια, σε μουσική και ποίηση που ο ίδιος έχει γράψει, στις μπουάτ ‘‘Εσπερίδες’’ και ‘‘Απανεμιά’’ στην Πλάκα.
Άνθρωπος της μελωδίας και του λόγου, ανήσυχο πνεύμα που αναζητά νέες εμπειρίες, ξεκινώντας από την Ιταλία και καταλήγοντας στη Δανία, σπουδάζει την τέχνη της παντομίμας και του κλόουν.
Μετά τις σπουδές του, διδάσκει για τέσσερα χρόνια σε σχολείο στη Δανία, δημιουργεί το θέατρο ‘‘Βαλίτζα’’ και «μαζί με τα παιδιά» φτιάχνει «καμιά δεκαριά δίσκους». Έργα του δεν υπάρχουν μόνο στα δανέζικα ανθολόγια -με μουσική και στίχους του, αλλά και στα ελληνικά βιβλία της γλώσσας που διδάσκονται στα Δημοτικά Σχολεία μας. Επίσης έχει εκδώσει πολλά βιβλία και δίσκους στα ελληνικά.
Έχοντας ζήσει για μεγάλο διάστημα στις Σκανδιναβικές χώρες, θεωρεί τις γυναίκες ισότιμες σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής, πόσω μάλλον στις οικογενειακές σχέσεις. Δεν διστάζει να το διατυμπανίζει μέσα από τους στίχους του. Και όπως μας λέει «Μιλάμε για αλλαγή. Αλλά από πού θα αρχίσουμε να αλλάζουμε, αν όχι από τις σχέσεις των ανθρώπων;» αναρωτιέται και συμπληρώνει με τη ρηξικέλευθη δήλωση: «Είμαι αντικαραγκιοζικός!», που το δικαιολογεί: «Ο Καραγκιόζης δέρνει τη γυναίκα του, λέει ψέματα, δείχνει τρομερή κακομοιριά» και το συμπληρώνει: «Άμα τα παιδιά συνηθίσουν να γελούν με την καρπαζιά του Καραγκιόζη, τότε διαιωνίζεται η βία…»
Λόγω των πολιτικών του πεποιθήσεων, δε μπορούσε να έλθει στην Ελλάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δικτατορίας. Με τη μεταπολίτευση επιστρέφει. Η Αίγινα μπαίνει στη ζωή του στις αρχές της 10ετίας του ’80, εξ αιτίας του Γιώργου Μιχαλακόπουλου, με τον οποίο φτιάξανε μαζί το δίσκο «Γεια χαρά».
Έργα και δημιουργίες του έχουν διακριθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ειδικότερα δε στην πόλη μας έχει βραβευτεί συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις του Πανελλήνιου Φεστιβάλ Σάτιρας Ερασιτεχνικών θιάσων «Μώμος ο Πατρεύς».
Ο Γιώργος Μαρίνος ένας από τους τελευταίους μεσαιωνικούς τροβαδούρους, ποιητής και άνθρωπος της μελικής αφήγησης συνεχίζει να δημιουργεί δίνοντας μας απλόχερα στιγμές χαράς, προβληματισμού και ψυχαγωγίας.
Μερικές από τις δημιουργίες του: Τα απαγορευμένα, Κέδρος (1978), Τα ποιήματα του κλόουν, Εκδόσεις Καστανιώτη (1983), Το χρωματιστό θηρίο, Εκδόσεις Καστανιώτη (1985), Το ποίημα με τα χρώματα, Εκδόσεις Καστανιώτη (1985), Το αυτοκίνητο του κυρ-κλόουν, Εκδόσεις Καστανιώτη (1985), Το αλφαβητάρι του κλόουν, Εκδόσεις Καστανιώτη (1985), Ο εξωγήινος του κλόουν, Εκδόσεις Καστανιώτη (1985), Ο Γιωργάρας ο γαργάρας, Κέδρος (1988),Ο ανθρωποφάγος φίλος του κλόουν, Σύγχρονη Εποχή (1988), Γεια χαρά, Κέδρος (1989),Αχ! ειρήνη, Σύγχρονη Εποχή (1989), Ιστορίες του κλόουν, Κέδρος (1993), Το ηφαίστειο, Σύγχρονη Εποχή (1994) Τα τραγούδια μου, Κέδρος (1994), Η οικογένεια Ψηλο Κοντού, Κέδρος (1995), Το ματωμένο στραγάλι, Κέδρος (1996), Τα τραγούδια του κλόουν, Ψυχογιός (1996), Ο φύλαξ άγγελός μου, Κέδρος (1996), Η γιορτή των ζώων, Εκδόσεις Καστανιώτη (1996), Αν είχα, Εκδόσεις Καστανιώτη (1996), Ο κλόουν, Σύγχρονη Εποχή (2003), Το τσίρκο μας, Σύγχρονη Εποχή (2004), ΑΒΓ ρο μου, Κέδρος (2004), Ο Τριμάτης, Σύγχρονη Εποχή (2007),Λουίζα και αρμπαρόριζα, Ζαχαράκης Κ. Μ. (2007), …με το σφυρί, και ένα καρφί, Ζαχαράκης Κ. Μ. (2007)
Βικτώρια Τράπαλη
φωτό: Aegina Light