Στην αίθουσα παρευρέθησαν οι επικεφαλείς των παρατάξεων του Δ.Σ., λιγοστοί δημοτικοί σύμβουλοι, αρκετοί πολίτες, αντιπρόσωποι συλλόγων, ενώσεων και φορέων του νησιού, όπως: Αίγινα Εθελοντής, Ενεργοί Πολίτες, Αλιέων, ΕΚΠΑΖ, Φίλων Λαογραφικού Μουσείου, Μορφωτικός, Επαγγελματική Πέρδικας, Αστυνομία, Ρόταρυ, Ξενοδόχων κ.α.
Στην εισαγωγή του ο κ. Χατζηπέρος, μας ενημέρωσε για τα δρομολογημένα έργα του μα και για όσα βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως: η μάντρα του γηπέδου που έχει ξεκινήσει, οι δοκιμαστικές γεωτρήσεις στο λιμάνι της Πέρδικας, όπου το ίδιο θα γίνει και στης Αγίας Μαρίνας, για τη βελτίωση της γέφυρας στο ρέμα της Σκοτεινής και την απομάκρυνση των υπάρχων εκεί αμμοχάλικων, για την κατασκευή φράγματος στο ίδιο ρέμα, την κατασκευή μικρών βιολογικών μονάδων, πιθανόν δύο, μια στη Βαγία και μια μετά την Πέρδικα.
Μεγάλη διαφωνία υπήρξε για την διαχείριση των απορριμάτων. Ο Αντιδήμαρχος κ. Γενίτσαρης εξέφρασε έντονα την αντίθεσή του με την πρόταση της Αντιπεριφέρειας για πλοίο που θα κάνει μερική διαλογή και θα μεταφέρει τα απορρίμματα. Το ίδιο αντίθετος ήταν και ο δημοσιογράφος κ. Στριγγάρης, χαρακτηρίζοντας ανέφικτη τη λύση της Περιφέρειας. Ο κ. Γενίτσαρης δήλωσε ως στόχο του η διαλογή να γίνεται εδώ, συγκεκριμένα στα 4.8 στρέμματα (κατά τον Δήμαρχο) του σταθμού μεταφόρτωσης στη Σκοτεινή, έχει ήδη έτοιμες μελέτες, θα κάνει κι άλλες η τεχνική υπηρεσία του Δήμου, αλλά δεν έχει τα χρήματα και ζητάει χρηματοδότηση. Ο κ. Χατζηπέρος του εξήγησε πως η διαλογή στην πηγή, ολοκληρωτικά, όταν ο πληθυσμός είναι μεταβαλλόμενος είναι ακατόρθωτη και ιδιαίτερα σε μικρούς τόπους όπου, και λόγω αρχαιολογικής υπηρεσίας, δεν είναι εφικτό να γίνει χωροθέτηση, ενώ ο κ. Στ Πλατής είπε ότι ακόμη δεν έχουν καταλήξει, βρίσκονται στα πρώτα στάδια εξέτασης της προτεινόμενης λύσης και έχουν ήδη εξετάσει τη λύση του Αντιδημάρχου. Ο Δήμαρχος με τη σειρά του, ζήτησε από τον Αντιπεριφερειάρχη την άμεση χρηματοδότηση για την πρόταση του κ. Γενίτσαρη.
Για την αστική μας συγκοινωνία ο Αντιεριφερειάρχης μας ενημέρωσε οτι αγοράστηκαν 2 μικρά λεωφορεία και αρκετοί εξέφρασαν την απορία τους γιατί μένουμε τόσα χρόνια με τον ίδιο επιχειρηματία στον οποίο επιβάλλονται συνεχώς πρόστιμα για μη τήρηση προγραμματισμένων δρομολογίων. Έντονη ήταν η διαμαρτυρία του κ. Στάθη Νικολούζου για τα ελλειπή δρομολόγια καθώς, όπως χαρακτηριστικά είπε, “δολοφονούμε τα παιδιά της περιφέρειας” αφού τους στερούμε το κοινωνικό δικαίωμα της μεταφοράς.
Απάντηση στο χρόνιο πρόβλημα, ήταν η πρόταση του Δημάρχου, να καλέσει ο Αντιπεριφερειάρχης του εκπροσώπους των λεωφορείων μας, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και όλοι μαζί να βρουν μια λύση.
Για το κλειστό γυμναστήριο ο κ. Φ. Τζίτζης πρότεινε “μπαλόνι” για άμεση και οικονομική λύση, ενώ ο κ. Δ. Μούρτζης είχε στα χέρια μελέτη από την κα Σκαλτσιώτη, που όπως δήλωσε, ολοκληρωμένη, έχει φτάσει στο τελικό στάδιο αδειοδότησης και έχει την προσωπική δέσμευση του κ. Χατζηπέρου για χρηματοδότηση από την Περιφέρεια. Η μελέτη δεν έχει περάσει από δημοτικό συμβούλιο και η μόνη πληροφορία που μας έδωσε ήταν, οτι θα είναι μεταλλική κατασκευή. Η άποψη του κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου ήταν ότι αν υπάρχουν δύο αντικρουόμενες προτάσεις θα μείνουμε πάλι στο μηδέν.
Από την ομάδα εργασίας του Δήμου για αγροτικά και κτηνοτροφικά θέματα, τέθηκε το πρόβλημα με τα οικόσιτα και του χαρακτηρισμού όλης της Αίγινας ως τουριστικό τόπο. Η συντονίστρια της ομάδας κ. Τιτίνα Κανελλά, ζήτησε η σχετική πληροφόρηση να μεταφέρεται από τα κέντρα εξουσίας και στον τελευταίο μικρό αγρότη και να μη μένει στα συρτάρια των υπουργείων. Στο τέλος της συνάντησης δέχτηκε συγχαρητήρια από τον κ. Χατζηπέρο για την προσπάθεια της ομάδας αυτής στον πρωτογενή τομέα.
Άλλα θέματα του νησιού που συζητήθηκαν ήταν η πορεία του αγωγού, τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, τα αστυνομικά τμήματα, ο αναβατήρας του Λαογραφικού, η ευαισθητοποίηση των πολιτών για την ανακύκλωση και πρώτη διαλογή στο χώρο τους, όπως και η συγκέντρωση σε ένα χώρο των ζωικών υποπροϊόντων, το ελικοδρόμιο, έντυπα για την τουριστική προβολή κ.α.
Αυτό που έγινε σε όλους μας πλήρως κατανοητό από αυτή την συνάντηση είναι ότι “η γραφειοκρατία στην Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει”!
Επισκευές που έχουν κριθεί κατεπείγουσες, όπως ο δρόμος Ανιτσαίου – Πόρτες και έχουν περάσει 5 χρόνια, μελέτες έτοιμες, πληρωμένες, απλήρωτες, έργα μεγάλα ή μικρά, έργα σε εξέλιξη, που περιμένουμε χρόνια για την υλοποίησή τους, γιατί στην χώρα μας αργούν οι υπογραφές, οι εγκρίσεις, οι αδειοδοτήσεις δασαρχείων, αρχαιολογίας, κτηματικής υπηρεσίας κλπ. και καταλήγουμε κάποια να τα συζητάμε επί δεκαετίες.
Στο τέλος της επίσκεψης εργασίας ο κ. Χατζηπέρος ζήτησε μεγάλη συμμετοχή από τους επαγγελματίες και τον Δήμο, στη συνάντηση την επόμενη Τετάρτη στις 13.00 στο γραφείο του στον Πειραιά, με θέμα την αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ.
Νέλλη Πετροπούλου











