ΕΙΔΗΣΕΙΣ

“Ανοίξαμε τον Κλήδονα με του Αη Γιαννιού τη χάρη”, στο Βαθύ

Written by aeginalight

Ανήμερα του Αη Γιαννιού του Κλήδονα, ή Ριζικάρη, ή Ριγανά, στην αυλή του παλιού δημοτικού στο Βαθύ, Μορφωτικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος Βαθέος αναβίωσε το έθιμο των Ριζικώ​ν ​και χάρισε στους ​επισκέπτες μια όμορφη βραδιά γεμάτη παράδοση, γέλιο και  διασκέδαση.

​Για καλωσόρισμα στην καλοκαιρινή αυτή γιορτή, μας υποδέχτηκε η χορωδία του συλλόγου με ένα τραγούδι,​ τη “Συμπεθέρα”.

Οι κυρίες του συλλόγου ζήτησαν …συγχώρεση γιατί λόγω της ημέρας θα έλεγαν τα …πράγματα με το όνομά τους, αλλά και κάποιες φορές που δεν το είπαν υπήρξαν αντιδράσεις από το κοινό!

Όσοι διέθεταν χιούμορ και τόλμη, έβαλαν στη στάμνα με το “αμίλητο νερ​ό”​ ένα προσωπικό τους αντικείμενο για να ακούσουν το μελλούμενο, το Ριζικό τους​. Και ο Κλήδονας άνοιξε και τ’ άκουσαν μια χαρά! ​Για κάθε αντικείμενο​ έ​να τετράστιχο, χιουμοριστικό​, ​ερωτικό,  σατιρικό​ ​​ή ​ πικάντικο​​, με πολλά σχόλια από την πλατεία.

Αφού γελάσαμε όλοι μαζί με τα Ριζικά μας, άναψε η φωτιά, κάψαμε τα πρωτομαγιάτικα στεφάνια​ μας​, πηδήξαμε τις φλόγες κατά το έθιμο και χορέψαμε γύρω από τη φωτιά.

Παράλληλα με τα Ριζικά, στην αίθουσα του συλλόγου, είδαμε τα έργα του ζωγράφου Τάσου Τούντα, τον οποίο μας παρουσίασε στην αρχή της γιορτής η κα Βασιλική Χαμαλέλη Μπούκλα:

Ο Τάσος Τούντας γεννήθηκε στον Πειραιά και ζει μόνιμα πια στο Βαθύ Αίγινας. Είναι αυτοδίδακτος ζωγράφος. Τα πρώτα ερεθίσματα τα πήρε μέσα από εικόνες της καθημερινής ζωής του στο μεταπολεμικό Πειραιά.

Ναυτικός στο επάγγελμα, ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο, είχε την τύχη να επισκεφτεί μεγάλες εκθέσεις σε πολλά λιμάνια του κόσμου, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο την αισθητική και τις γνώσεις του…

Τα έργα του είναι εμπνευσμένα κυρίως, από τη φύση, τη θάλασσα, που τόσο έζησε κι αγάπησε. Αλλά κι από μεγάλους ζωγράφους, ιδίως ξένους, που είχε την τύχη να γνωρίσει και ν’ ανταλλάξει μαζί τους απόψεις κι εμπειρίες.

Σαν καλλιτέχνη, θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε πληθωρικό σε έκφραση, ιδιαίτερη προσωπικότητα, που πρωτοπορεί στις εκτιμήσεις των χρωμάτων  και τη θεματολογία .

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τη δουλειά του διαφέρει, γιατί βλέπει κι ελέγχει την τέχνη του περισσότερο σαν στοχαστής, παρά σαν κοινός ζωγράφος.

Νέλλη Πετροπούλου

About the author

aeginalight

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.