ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Όταν η διαφάνεια πάει πέρα- δώθε

Written by aeginalight

Στη συνεδρίαση της Τρίτης ψηφίστηκε ομόφωνα από το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου Αίγινας η έγκριση των όρων της Προγραμματικής Σύμβασης για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, και η εξουσιοδότηση του δημάρχου να υπογράψει με τον κο Σγουρό την Προγραμματική Σύμβαση. Όπως θα δείτε παρακάτω, μεταξύ όσων αναφέρθηκαν, συναντούμε αντιρρήσεις για το ύψος του προϋπολογισμού του έργου, με την αμφιβολία για την πηγή χρηματοδότησης του έργου να πλανάται στις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων. Μετά την έγκριση της σύναψης και των όρων της Προγραμματικής Σύμβασης και από τις δύο πλευρές: την Περιφέρεια Αττικής και τον δήμο της Αίγινας, ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή της από τους κ.κ. Σακκιώτη και Σγουρό.

Σημείωση: Τα αποσιωποιητικά στις τοποθετήσεις που ακολουθούν,
μαρτυρούν την αδυναμία των ρήσεων να ακουστούν στην ηχογράφηση του AeginaLight.

Δήμαρχος Σάκης Σακκιώτης:
Έχουμε φτάσει στο δια ταύτα. Και η Περιφέρεια Αττικής την προηγούμενη εβδομάδα πέρασε από το Περιφερειακό Συμβούλιο την έγκριση των όρων και την εξουσιοδότηση στον περιφερειάρχη για την υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης, το ίδιο πρέπει να κάνουμε κι εμείς, αφού, σε κάθε περίπτωση, υλοποιητής του έργου είναι η Περιφέρεια Αττικής κι εμείς είμαστε ο κύριος του έργου. Είναι κατεπείγον, γιατί ο χρόνος που υπολείπεται μέχρι τη 31/12/14 είναι πάρα πολύ λίγος χρόνος, γι’ αυτό πρέπει την κάθε μέρα να την αξιοποιούμε, πρέπει -σε κάθε περίπτωση- να αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα που μας προσφέρεται σήμερα και σε καθημερινή βάση για να υποστηρίξουμε αυτό το σημαντικό για την Αίγινα έργο. Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι το έργο γίνεται με το σύστημα μελέτη-κατασκευή, έπειτα από απόφαση του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Εσωτερικών, του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων του Υπουργείου
Υποδομών και στη συνέχεια με νομοθετική ρύθμιση, για να μην έχει αναδρομικότητα αυτή η λειτουργία της συγκεκριμένης διάταξης που κατατέθηκε και ψηφίστηκε στη Βουλή, για συγκεκριμένες κατηγορίες έργων που μπορούν να γινουν με το σύστημα μελέτη-κατασκευή. Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα, στον ελλαδικό χώρο ποτέ, και (…) θα λυθεί και το θέμα της επάρκειας, και της ποιότητας (…). Αντικείμενο της σύμβασης, όπως σας είπα και προηγούμενα, είναι η μεταφορά της αρμοδιότητας υλοποίησης του έργου, υλοποιητής του έργου είναι η Περιφέρεια Αττικής, το αντικείμενο της Προγραμματικής Σύμβασης έχει δημοσιοποιηθεί, το σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης και νομίζω ότι δε χρειάζεται να αναφερθούμε σε αυτό και να παίρνουμε το χρόνο.

Θέλω, όμως, να πω ότι και ο προϋπολογισμός αυτού του έργου είναι 32.520.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του εργολαβικού ωφέλους, των αναθεωρήσεων (…), του ΦΠΑ, και η χρηματοδότησή του θα γίνει από το πρόγραμμα Συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Έργων. Αυτό το ποσό μπορεί να αναπροσαρμοστεί με τη σύμφωνη γνώμη της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης που θα συγκροτηθεί δεκαπέντε μέρες από τη μέρα ένταξης του έργου και θα αποτελείται από δύο εκπροσώπους του Περιφερειακού Συμβουλίου, από δύο εκπροσώπους της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Αττικής και από έναν δημοτικό σύμβουλο του δήμου Αίγινας. (…) Αυτό που ζητάω, αγαπητοί συνάδελφοι, κύριε πρόεδρε, και νομίζω θεωρείται και αυτονόητο, είναι -έπειτα από τόσες και τόσες συνεδριάσεις που συνδέονται με το ζήτημα αυτό, του παναιγινήτικου πλέον αιτήματος, και έχουνε συνδράμει και έχουνε δώσει τη δική τους συμμετοχή όλες οι δημοτικές παρατάξεις και σχεδόν όλες οι δημοτικές αρχές, για να αναδειχθεί σαν αίτημα και για να υλοποιηθεί με την ποιότητα που επιβάλλουν οι σημερινές συνθήκες. Πρέπει να δυναμώσουμε κι εμείς και να υποστηρίξουμε την κατασκευή αυτού του έργου, και για να μην επανέλθουμε στη συνέχεια να πούμε ότι, ο χρόνος αυτός της υλοποίησης του έργου είναι δεκαέξι μήνες, και βεβαίως η ευθύνη θα είναι της εταιρείας κατασκευής που θα εξυπηρετήσει τη συντήρηση αυτού του συγκεκριμένου έργου. Ο χρόνος της υποχρεωτικής συντήρησης του έργου είναι οι τριάντα έξι μήνες. Θα παρακαλέσω, εν τέλει, να έχουμε μία ομόφωνη απόφαση δημοτικού συμβουλίου, γιατί και το ομόφωνο έχει κι αυτό σημασία.

Παναγιώτης Κουκούλης:
Στην προηγούμενη συνεδρίαση είχαμε το δήμαρχο να μας λέει ότι εκτός ημερήσιας διάταξης σε μια έκτακτη συνεδρίαση να αποφασίσουμε για το ίδιο περίπου θέμα το οποίο έρχεται εδώ, και μας διαβεβαίωσε ότι ήταν θέμα ζωής και θανάτου, ήταν θέμα ωρών να εξασφαλίσουμε και να προλάβουμε τις προθεσμίες. Δε θα έπρεπε τώρα να μας εξηγήσει και να μας πει, γιατί αυτή η διαβεβαίωσή του και εκείνη -θα’ λεγα- η κινδυνολογία, ότι από ώρα σε ώρα κινδυνεύουμε να χάσουμε το έργο, ότι δεν ήταν αληθινά; Παρά έρχεται μετά από ένα μήνα περίπου, με τη διαδικασία την οποία και εμείς προτείναμε, κάτι σημαίνει. Γι’ αυτό λέω ότι θα έπρεπε να είμαστε ιδιαιτέρως σοβαροί, και ό,τι λέμε εδώ να είναι απολύτως τεκμηριωμένο. Ακούσαμε, για παράδειγμα, ότι η διάρκεια υλοποίησης του έργου θα είναι δεκαέξι μήνες. Από πού προκύπτει αυτό;
Μας είπε, επίσης, ότι ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι 32.520.000 ευρώ. Από που προκύπτει αυτό; Τελευταία φορά που το δημοτικό συμβούλιο ασχολήθηκε με το σοβαρότατο αυτό θέμα, ήταν όταν παραλάβαμε την προμελέτη και η οποία είχε προϋπολογισμό 23.270 τόσες χιλιάδες..Τί δουλειά έχει τώρα να μιλάμε για 32.520.000 ευρώ;

Το εισηγητικό σημείωμα το οποίο βρήκαμε μέσα, λέει ότι το θέμα είναι η υποβολή αιτήματος προς την Περιφέρεια. Αυτό θα κάνουμε;

Παρέμβαση δημάρχου:
Αυτό θα κάναμε κε Κουκούλη την άλλη φορά. Τα αυτονόητα, θα παρακαλούσα πάρα πολύ, επειδή κι εσείς θέλετε να με σοβαρότητα να τοποθετούμαστε σε τέτοια ζητήματα να το κάνουμε όλοι.

Παν. Κουκούλης:
Όπως είπα πριν έχετε την αναίδεια να με διακόψετε, και να σας επιβεβαιώσω πως δεν αντιμετωπίζετε το θέμα με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή, και μία σαφέστατη ένδειξη γι’ αυτό είναι αυτή σας αντίδραση. Γιατί εκνευρίζεστε; Δεν έχουμε το δικαίωμα να υποβάλουμε ερωτήματα, ή μήπως τα ερωτήματα αυτά είναι ατεκμηρίωτα, ή μήπως εκνευρίζεστε γιατί δε ξέρετε τι να απαντήσετε; Αν είναι, λοιπόν, να εγκρίνουμε τους όρους της σύμβασης, και η σύμβαση αυτή πράγματι είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κείμενο και αφορά το σημαντικότερο έργο το οποίο θέλουμε να κάνουμε στην Αίγινα, θα πρέπει, λοιπόν, η σύμβαση -και φαντάζομαι να την έχει μελετήσει και η νομική υπηρεσία και να έχει συμφωνήσει για το περιεχόμενό της- θα πρέπει να έχουμε όλα εκείνα τα οποία αναφέρει η σύμβαση μέσα. Καταρχάς, υπάρχει λέει, από 31/12/12 ένα αίτημα του δήμου Αίγινας, ποιό είναι αυτό το αίτημα; Δεν είναι μέσα στα σχετικά. Αλλά μέσα στη σύμβαση στο σχέδιο, αναφέρεται το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1, το οποίο δεν υπάρχει στη σύμβαση, και αναφέρεται επίσης, και το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2, ούτε αυτό υπάρχει στη σύμβαση. Παράρτημα 1 και 2 λείπουν από τη σύμβαση την οποία καλούμαστε σήμερα να εγκρίνουμε. Και πάνω απ’ όλα, θα’ θελα μια απόλυτη και τεκμηριωμένη απάντηση, γιατί ο προϋπολογισμός του έργου είναι 32,5 εκατομμύρια και δεν είναι ένα καπρίτσιο, μία περιέργεια, γιατί άραγε βγήκε 32,5 εκατομμύρια· το ύψος του προϋπολογισμού είναι καθοριστικό, καθοριστικότατο θα’ λεγα, για να γίνει ή να μη γίνει το έργο. Φαντάζομαι θα υπάρχει μία τεκμηριωμένη απάντηση.

Δήμαρχος:
Καταρχήν κε πρόεδρε, λυπάμαι, γιατί τέτοιες τοποθετήσεις δημιουργούνε σύνθετα προβλήματα σύγχυσης και παραμορφώσεως στο δημοτικό συμβούλιο που είναι έτοιμο να πάρει θέσει σε ένα τέτοιο, το μέγιστο πρόβλημα του νησιού μας, και περίμενα από τον πρώην δήμαρχο να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων όπως και όλοι μας, και να αποφεύγει τέτοιες αναφορές και τέτοιους χαρακτηρισμούς που δημιουργούν ένα πρόβλημα στην ενότητα που πρέπει να έχει σε τέτοιες περιπτώσεις το σώμα. Κι εσείς ακολουθείτε τον τρόπο αυτό οδηγεί σε μία αντίληψη διαχωρισμού και διαίρεσης των μελών του δημοτικού συμβουλίου, και δεν το καταλαβαίνω αυτό. Σας είπα πως έκανα μία καταρχήν εισαγωγή, και θα είμαι στη διάθεσή σας. Εσείς αρχίσατε τα δικά σας, χωρίς να έχετε μία συγκροτημένη άποψη ή να περιμένετε να απαντηθούν και τα όποια δικαιολογημένα ερωτήματα υποβάλατε, δεν έγινε όμως έτσι. Λυπάμαι ειλικρινά!

Για το θέμα του προϋπολογισμού, το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ1, …αλλά τώρα δεν πάμε να το συζητήσουμε εμείς, αλλά πάμε να συζητήσουμε το σχέδιο της σύμβασης, το ίδιο έκανε και η Περιφέρεια Αττικής. Το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ1, το οποίο όλοι μπορούμε να έχουμε στη διάθεσή μας, αναφέρεται σε αυτό το υποέργο, τα συνοδά υποέργα τριων εκατομμυρίων, αυτά αναφέρονται στα εξής: Πρώτον, ένα ποσό στον τεχνικό σύμβουλο και το υπόλοιπο ποσό σε ζητήματα που αφορούν στη διαχείριση καταστάσεων που προκύπτουν μέσα από αιτιάσεις της αρχαιολογίας. Αυτά είναι τα τρία εκατομμύρια: τεχνικός σύμβουλος και αρχαιολογία. 29.520.000 και 3.000.000 συνοδά υποέργα. Αλλά θέλω να σας πω ότι αυτά τα οποία σας είπα για το θέμα της συντήρησης, για το χρόνο του υλοποίησης του έργου, συμμετέχουν όλα αυτά σε ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της Προγραμματικής Σύμβασης, αλλά δε ψηφίζουμε αυτό. Εμείς θέλουμε να ψηφίσουμε σήμερα τους όρους και την εξουσιοδότηση του δημάρχου να υπογράψει την Προγραμματική Σύμβαση με τον κο Σγουρό. Αυτό. Αυτό είπε η Περιφέρεια.

Όσον αφορά τα προηγούμενα που είπατε κε Κουκούλη. Στην προηγούμενη συνεδρίαση πράγματι βιαζόμουνα, γιατί θέλω ο δήμος της Αίγινας να είναι πρωτοπόρος, το καταλαβαίνετε; Εμείς πρέπει να ζητήσουμε, όπως το είχαμε κάνει από το ’11 αλλά δεν καταφέραμε να το υλοποιήσουμε, γιατί; Γιατί μπήκε το θέμα της μελέτης-κατασκευής και το θέμα των υποδομών που μας οδήγησε σε νομοθετική ρύθμιση, που δε συμπεριελάμβανε θέματα που συνδέονται με υποθαλάσσιο αγωγό, αλλά με διαχείριση απορριμμάτων, και εξαιρούσε αυτό και μας έκανε να καταφύγουμε στη Βουλή και να ψηφίσουμε νομοθετική ρύθμιση για να το λύσουμε. Από το’ 11 είχαμε καταφύγει, δε σταματήσαμε λεπτό να το στηρίζουμε, όλοι είμαστε εδώ με το ίδιο σθένος, με την ίδια αγάπη για το νησί μας το υπηρετήσαμε μέχρι σήμερα. Γι’ αυτό κι εγώ βιαζόμουνα, ναι, βιαζόμουνα και βιάζομαι και τώρα, βιάζομαι,.διότι έπρεπε κι εμείς να προηγηθούμε της Περιφέρειας.Είχα τους όρους της σύμβασης να το περάσουμε και τότε, αλλά δε με αφήσατε, δεν το καταφέραμε. Σεβαστήκαμε τις αιτιάσεις σας, τις εγκλήσεις σας, τις σεβαστήακαμε, αποχωρήσατε από την αίθουσα γι’ αυτό το λόγο και δεν το ψηφίσαμε. Θα μπορούσαμε να είχαμε προηγηθεί. Να είχα πάει στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως και πήγα και μίλησα, και να έλεγα “κύριοι εδώ είναι η απόφασή μας, ορίστε. Βάλτε μπρος τη μηχανή σας κι εσείς. Είμαστε παρόντες, δυναμικοί και αποτελεσματικοί. Αυτό ήθελα είχα κάνει, να καταφέρω, και την προηγούμενη φορά. Δεν είπα εγώ ότι ήτανε θέμα ωρών να προλάβουμε, αλλά ότι ήτανε θέμα πολιτικής αναγνώρισης μιας σοβαρής υποχρέωσης που είχαμε απέναντι στους Αιγινήτες και στα προβλήματά τους.

Δημήτρης Καλαφάτης:

Εγώ κύριε δήμαρχε θα σας το πω απλά: όλοι προσπάθησαν να κάνουν το βήμα να βοηθήσουν στο μεγαλύτερο έργο που ζητάει ο αιγινήτικος λαός. Εγώ αυτό που έχω να σας πω είναι συγχαρητήρια και προσπαθήστε κι άλλο, γιατί είναι δύσκολο.

Παν. Κουκούλης:

Αρχικά να πω, να μην κινδυνολογούμε ποιος θέλει το έργο περισσότερο ή λιγότερο. Αυτό μου φαίνεται γελοίο, και το ίδιο, αλλά και οποισδήποτε επιχειρήσει να κινδυνολογήσει πάνω σε αυτό το θέμα, ποιος το θέλει περισσότερο ή λιγότερο. Αυτό που εγώ διεκδικώ, είναι το δικαίωμά μου, όπως είναι και το δικαίωμα του δημοτικού συμβουλίου, να γνωρίζει ακριβώς το τι συμβαίνει. Αυτό το οποίο πάμε να κάνουμε τώρα, είναι να εκχωρήσουμε τη διαδικασία του έργου, από δω κι εμπρός, σε κάποιον άλλο, στην Περιφέρεια και αυτό το έργο -να το πω για χιλιοστή φορά, παρότι ορισμένοι δεν το πολυπιστεύουν και δεν το πολυκαταλαβαίνουν- έχει φτάσει εδώ εδώ που έφτασε, ενδεχομένως με καθυστερήσεις, γιατί εκεί το χειρίστηκε ο δήμος Αίγινας. Όχι κάποιος άλλος. Επειδή το ξεκίνησε και το διαχειρίστηκε  ο δήμος της Αίγινας, και όχι κάποιος άλλος. Από την Προγραμματική Σύμβαση και μετά, παύει η διαχείρισή του από το δήμο Αϊγινας, και πηγαίνει σε κάποιον άλλον.Είναι μία σπουδαία απόφαση αυτή και γι’ αυτό πρέπει να ξέρουμε όλες τις πτυχές. Μας είπε, λοιπόν, ο δήμαρχος μεταξύ των άλλων, ότι πρέπει οπωσδήποτε να το ψηφίσουμε, διότι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να έχει βγει σε δημοπρασια, δεν κατάλαβα. Το ΕΣΠΑ το καινούργιο, το Σύμφωνο Εταιρικής Συμφωνίας, δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, τί σας κάνει να πιστεύεται ότι μέσα σε τρεις- τέσσερις μήνες θα οριστικοποιηθεί το νέο ΕΣΠΑ, θα γίνει η κατανομή στις διάφορες περιφέρειες, θα ανοίξει το μέτρο;

Δήμαρχος: Η ένταξη θα γίνει από την Περιφέρεια καταρχήν.
Παν. Κουκούλης: Σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα;
Δήμαρχος: Της Περιφέρειας
Παν. Κουκούλης: Ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, με τι δαπάνες;
Δήμαρχος: Με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Περιφέρειας
Παν. Κουκούλης: Εδώ συμφωνούμε και λέμε ότι θα γίνει συγχρηματοδοτούμενα.
Δήμαρχος: Καταρχήν από την Περιφέρεια
Παν. Κουκούλης: Συγχρηματοδοτούμενα σημαίνει ότι βάζει το ελληνικό κράτος και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Δηλαδή είναι αντιφατικό αυτό που λέτε.
Δήμαρχος: Στο τέλος θα γίνει αυτό.
Παν. Κουκούλης: Στην αρχή, δηλαδή, πως θα γίνει;
Δήμαρχος: Ψηφίστε την Προγραμματική Σύμβαση κύριε Κουκούλη.
Παν. Κουκούλης: Αυτή είναι η αγωνία σας; Δε ψηφίζω ποτέ κάτι τυφλά. Πρέπει να ξέρω.
Δήμαρχος: Λυπάμαι…

Παν. Κουκούλης:
Λυπάστε γιατί προφανώς θέλετε να υφαρπάξετε τη ψήφο μας. Ή βρίσκεστε σε σύγχυση ή θέλετε να την υφαρπάξετε, όπως αποπειραθήκατε στην προηγούμενη συνεδρίαση. Τα ερωτήματα είναι σαφέστατα και μακάρι να δοθούν σαφείς απαντήσεις. Το ερώτημα το βασικό είναι τα 32,5 εκατομμύρια. Παρακαλώ έναν τεκμηριωμένο πίνακα, γιατί ο προϋπολογισμός είναι 32,5 εκατομμύρια; Όλα αυτά τα οποία λέτε αόριστα, πιθανότατα να είναι σωστά, αλλά δώστε τα με τεκμηρίωση. Το δημοτικό συμβούλιο μέχρι τώρα δεν έχει πάρει καμμία άλλη πληροφορία, παρά μόνο εκείνη η προμελέτη η οποία λέει ότι ο προϋπολογισμός του έργου είναι 11,5 εκατομμύρια χωρίς την προστασία, και παραλίγο 24 εκατομμύρια με προστασία μέσα σε όρυγμα. Αυτό ξέρει το δημοτικό συμβούλιο, αυτό ξέρουμε εμείς. Πείστε μας με τεκμήρια ότι πρέπει να συμφωνήσουμε για τα 32,5 εκατομμύρια. Είναι βασικό το θέμα του προϋπολογισμού, με άλλες προϋποθέσεις, με άλλη ευκολία, με άλλη άνεση γίνεται ένα έργο 24 εκατομμυρίων και με άλλη ένα έργο 32,5. Δώστε μας τεκμήρια, ποια είναι οι λόγοι ώστε ο προϋπολογισμός να είναι 32,5 εκατομμύρια. (…) Δεν πήρα απάντηση σε κανένα από τα ερωτήματα που έθεσα, και είμαι βέβαιος ότι απαντήσεις υπάρχουν, αλλά είτε δεν είναι διαθέσιμες αυτή τη στιγμή, είτε για κάποιο λόγο δε θεωρεί ο δήμαρχος ότι είναι σκόπιμο να ενημερώσει κι εμάς, τα μέλη του δημοτικού συβουλίου, για το τί πράγματι πάμε να ψηφίσουμε.

Νίκος Πτερούδης:
Εγώ θα ήθελα, αγαπητοί συνάδελφοι, να εκφράσω τους φόβους μου, γιατί ένα έργο το οποίο ξεκινάει από 11.600.000, πηγαίνει για την προστασία του στα 23 εκατομμύρια, τώρα πάμε στα 32.500.000 και πολύ φοβάμαι ότι θα πάμε και αλλού. Φοβάμαι λοιπόν, και οι φόβοι μου είναι ότι μεγαλώνοντας το ποσό αυτό, πάμε για να μη γίνει το έργο. Αυτοί είναι οι φόβοι μου. Βέβαια πάμε τώρα να ψηφίσουμε ένα έργο με το οποιοδήποτε τίμημα αρκεί να γίνει. Εγώ θα σας αναφέρω, πως ψάχνοντας να βρω πόσο κάνει ένα έργο τέτοιου είδους παγκοσμίως -το’ χω και μπορώ να σας το δώσω-, το χιλιόμετρο, λοιπόν, παγκοσμίως, ανάλογα και με τη μορφολογία του βυθού, κάνει από 200.000 έως και 400.000, που πάει να πει ότι το πραγματικό κόστος αυτού του έργου είναι 7 εκατομμύρια. Συν τα κέρδη, συν, συν, συν… ο σύμβουλος του τεχνικού επέβαλε για να γίνει αυτό το έργο με αυτόν τον τρόπο και η μελέτη έφτασε στα 2.600. Μετά είπαμε να μη μιλήσουμε για την προστασία, που υποτίθεναι θα προστατευόταν ο αγωγός, παρόλο ότι η ασφάλεια του αγωγού, μπορεί να ασφαλίσει τον αγωγό πληρώνοντας 100.000 το χρόνο, να φτάσει δηλαδή τα 10
εκατομμύρια, που σημαίνει περίπου 100 χρόνια ασφάλιστρα. Πάει να πει
ότι, με οποιονδήποτε τρόπο, με οποιοδήποτε ποσό πρέπει να κάνουμε τον αγωγό. Εμάς δικά μας λεφτά δεν είναι, είναι του ελληνικού κράτους, αν είναι του ελληνικού κράτους, γιατί βλέπω ότι είναι και του ελληνικού
κράτους και των Ευρωπαίων. Εγώ βλέπω πώς φτάσαμε στα 32.500.000. Τότε, δε μας ενδιαφέρει, επομένως εγώ φοβάμαι να μη γίνει το έργο, αλλά λυπάμαι γιατί έτσι γίνονται στην Ελλάδα τα έργα. Αυτά είχα να πω, και ξαναλέω πως για να έρθει ο αγωγός στοιχίζει 7 εκατομμύρια συν το ΦΠΑ, μετά παρακάτω είναι διάφορα τεχνάσματα για να φτάσουμε εκεί που φτάσανε όλα τα έργα στην Ελλάδα.

Τρύφων Γκότσης:
Ένας από αυτούς που έφερε αντίρρηση στην προηγούμενη συνεδρίαση ήμουν κι εγώ, γιατί έβλεπα ότι πρώτα φέρατε ένα θέμα που δεν το είχατε μελετήσει και θέλατε να πάρετε μία απόφαση. (…) Η αντιμετώπιση σε όλη αυτή τη διαδικασία, ένας τρόπος είναι, στην ένταξη των θεμάτων να δικαιολογείται, όχι μετά από ένα μήνα ερχόμαστε και λέτε κατεπείγον, αδιέξοδο το’ να- τ’ άλλο και να τσακωνόμαστε, να το αποσύρετε και μετά από ένα μήνα μάς λέτε πάλι να το τρέξουμε στις καθυστερήσεις και να μην πάει σωστά. Δηλαδή όλα είναι ανάκατα και ακαταλαβίστικα. Ψάχνουμε τη χρηματοδότηση. Το ΕΣΠΑ ξεκίνησε και έφυγε από τον χάρτη μας, τώρα μάς λέτε πως θα γίνει με χρήματα της Περιφέρειας, με δικούς της πόρους. Δεν έχουμε καταλάβει. Η Προγραμματική Σύμβαση αναφέρει ότι αναθέτουμε εμείς στην Περιφέρεια, να βρει τρόπο χρηματοδότησης. Αυτό λέμε. Τί μας λέτε από πόρους της Περιφέρειας, από κάπου αλλού.

Δήμαρχος:
Να εγκρίνετε τους όρους της σύμβασης και να μας εξουσιοδοτήσετε για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης. Αυτό ψηφίζουμε.

Τρύφων Γκότσης:
Αλλά ρωτάμε κι εμείς. (…) Όλες αυτές οι αντιρρήσεις και οι προβληματισμοί γίνονται για να σας βάλουμε σε μία τέτοια διαδικασία να σκεφτείτε, μήπως πρέπει να το δούμε καλύτερα, μη μας μπλέξουμε, και αντί να πάμε καλά το έργο… Δική μου άποψη είναι πως θα έπρεπε
σήμερα να είναι εδώ κάποια άτομα από την Περιφέρεια, να γίνει μία τοποθέτηση σωστή, να θέσουμε ερωτήματα, να μάθουμε για όλα όσα έχουν τροποποιηθεί μη βρεθούμε σε απρόοπτη κατάσταση, και θα είναι αργά πλέον.

Παναγιώτης Μαρμαρινός:
Αυτό που κρατάω εγώ από τις συναντήσεις που είχαμε και με τον δήμαρχο, ήταν ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, και αυτό το κάνει η Περιφέρεια. Δεύτερον, οι τιμές εδώ νομίζω είχανε μπει στα 24 εκατομμύρια στον προϋπολογισμό του 2009, η προστασία. Τώρα εδώ έχουμε ότι στο ποσό στη μελέτη δεν υπήρχε η συντήρηση, και άλλες τιμές βέβαια. Η διαφορά είναι άλλες τιμές του ’09 προς του ΄14 και έχουνε προστεθεί η μελέτη και η συντήρηση. Αυτή είναι μία εξήγηση στο ερώτημα που θέσατε κε Κουκούλη. Είναι σημαντικό ότι έπρεπε να έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Περιφέρεια, γιατί θα χάναμε το έργο.

Νίκος Οικονόμου:
Ο τίτλος του θέματος, τι λέει, ότι σήμερα, λόγω των Τευχών Δημοπράτησης, πρέπει να επικαιροποιήσουμε την απόφαση 228 του 2011 και να ζητήσουμε τη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια και την αναζήτηση χρηματοδοτικού προγράμματος, καθώς δεν έχει τελειώσει το ΕΣΠΑ 2007-2013. Η χρηματοδότηση είναι η μεγάλη μας απορία και δεν έχουμε πάρει απάντηση. Τώρα, δεν είναι 23 και είναι 32 εκατομμύρια, χρηματοδότηση θα έχουμε για να γίνει το έργο;

(Από το κοινό ακόμη)
Δημήτρης Μούρτζης:
Κύριε πρόεδρε, κύριε δήμαρχε, κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι, αγαπημένοι συνάδελφοι, ειλικρινά είναι ένα έργο ζωής για το νησί μας, από τα πιο σημαντικά έργα -λέω κι εγώ το έχω βάλει ως στόχο- προσφοράς της οποιασδήποτε δημοτικής αρχής σε ένα νησί τουριστικό που πραγματικά, βάλλεται πολλές φορές, ειδικά σε μέρες αιχμής από έλλειψη νερού και άλλα σχετικά. Σήμερα ήρθα μέσα εδώ, όχι μόνο για να παρακολουθήσω το δημοτικό συμβούλιο, ήρθα από την πλευρά μου, να δώσω μια συμπαράσταση στον νυν δήμαρχο, ο οποίος, δε ξέρω κατά πόσο θέλει εκθειάσεις να ακούγονται στο δημοτικό συμβούλιο, προσπαθούμε να κατεβάσουμε τους τόνους. Συμμετείχα, τουλάχιστον πέντε φορές, με τις επιτροπές της Περιφέρειας, με το Υπουργείου Εσωτερικών, στον αγώνα (…) γι’ αυτό το έργο που πραγματικά δεν επιδέχεται καμμία αντιπολίτευση, καμμία αντιπολιτευτική κορώνα. Εγώ δε θα ρίξω ευθύνες στους προηγούμενους, στους προ-προηγούμενους, στους επόμενους ή στους νυν. Είναι ένα έργο, το οποίο είναι έργο ζωής και δε μπορώ σήμερα να αμφισβητήσω τους ίδιους μελετητές που έκαναν την όποια μελέτη, ή ποιοι μελετητές ανέβασαν στα 24 ή στα 34 εκατομμύρια. (…) Δημιουργείται πολύ κακή εντύπωση στους συμπολίτες μας ότι κάποιες/κάποιοι δουλεύουνε συντεχνιακά. Αυτό είναι απαράδεκτο γι’ αυτό το έργο. Αυτό είναι απαράδεκτο και το καταγγέλλω μέσα εδώ. Εγώ θέλω αυτό το έργο να γίνει με τις προδιαγραφές που πρέπει να γίνει. Είναι ένα έργο πρωτόγνωρο -να το πω- για τα ελληνικά χρονικά και δεν υπάρχουνε ειδικοί που ξέρουνε και πόσο στοιχίζει το χιλιόμετρο. (…) Αυτά είναι κορώνες. Ψάχνουνε να βρούνε τρόπο στην Περιφέρεια το πως μπορεί αυτό το έργο να γίνει, το πως μπορεί να παρακολουθηθεί ο μηχανικός, το πως χρειάζεται να γίνει εάν δεν προχωρήσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, γιατί αν περάσει από το Ελεγκτικό τελείωσε το έργο. Γνωρίζετε, λοιπόν, πάρα πολύ καλά τους αγώνες που γινήκανε για να ενταχθεί με πίστωση της Περιφέρειας (…) και θεωρώ ότι σε αυτόν τον μεγάλο αγώνα κέρδισε η κοινωνία, ήμουνα παρών. Προχθές, που συναντηθήκαμε τελείως τυχαία με τον κο Κουκούλη είχα πάει και συμμετείχα στην επιτροπή για τα Χερσαία. Είδα την αγωνία των μηχανικών, της Περιφέρειας, είδα την αγωνία των μελετητών πώς θα διασφαλίσουνε μία μελέτη σωστή ούτως ώστε να μην απορριφθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Θεωρώ, λοιπόν, αυτό, που είναι πάρα πολύ σοβαρό και κανένας δε θέτει αμφισβήτηση ότι δε γίνεται με πλήρη διαφάνεια. Άλλωστε αυτή η επιτροπή που συστήνεται είναι μία
επιτροπή διαφανής, συμμετέχουν οι πάντες και δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο δισεκατομμύριο να υπάρχει μία υποψία, ότι το έργο έγινε με κάποια άλλα λεφτά. Γι’ αυτό το λόγο, θέλω να δώσω συγχαρητήρια, επειδή είναι σημαντικό για την Αίγινα, όχι για μένα, αυτό το έργο να γίνει. Θέλω να συγχαρώ όλους αυτούς που βοήθηαν να γίνει. Η μελέτη έγινε επί Γκότση, όταν ήμουνα αντιδήμαρχος ύδρευσης. Είπε, λοιπόν, ο κος Γκότσης, ότι η μελέτη αυτή που αμφισβητήθηκε πάρα πολλές φορές από κάποιους, θέλω να πω ότι έγινε με χρήματα της ΕΥΔΑΠ, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος χρηματοδοτήθηκε, ήρθε εδώ πέρα στην Αίγινα, 52 εκατομμύρια. Έτσι για την αποκατάσταση της οποιασδήποτε αναλήθειας που περνάει μέσα εδώ και ακούγεται και στον κόσμο. 52 εκατομμύρια και τα τεχνικά έργα της Σαλαμίνας που κανένας δεν ήξερε τι να κάνει τότε -και είχα τονίσει πολλές φορές- και τα τεχνικά έργα της Σαλαμίνας που είναι ο υποθαλάσσιος να έρθει στα Μέγαρα και από εκεί στην Περάνη, τώρα ολοκληρώθηκε, πριν από λίγο. Ήταν ο υποθαλάσσιος αγωγός, ήταν τα Χερσαία Έργα μέσα στην περιοχή της Αίγινας, ήτανε και ο αγωγός στο Αγκίστρι, αυτή είναι η μελέτη, και όποιος δεν έχει διαβάσει τη μελέτη, πρέπει να μην πετάει κορώνες ότι η μελέτη ήταν αυτή, την κάναμε έτσι, την κάναμε αλλιώς. Μέσα σε αυτή τη μελέτη -γιατί εγώ ήμουν υπέρ αυτού- υπάρχει η πρόταση να γίνουνε δύο αγωγοί. Και σας λέω τώρα, αν σπάσει ο ένας αγωγός, καθόμαστε και συζητάμε για τα τρία εκατομμύρια που πήγε παραπάνω η μελέτη. (…) Εύχομαι ειλικρινά κύριε δήμαρχε αυτό το έργο να ψηφιστεί σήμερα ομόφωνα.

Δήμαρχος:
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως ήρθε η ώρα της αλήθειας για την Αίγινα. Πρόκειται για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ ξανά στην Ελλάδα.

Τόνια Ζαραβέλα

 

About the author

aeginalight

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.