Σήμερα, σε καιρό πανδημίας, αναγνωρίζουμε όλοι περισσότερο από ποτέ, την αναγκαιότητα του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Ένα σημαντικό πρόγραμμα κοινωνικού χαρακτήρα για την στήριξη των ευάλωτων και ευπαθών συμπολιτών μας και την κάλυψη των αναγκών τους.
Στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δήμου Αίγινας, απασχολούνται τρεις εργαζόμενες και διατίθεται ένα αυτοκίνητο. O δήμος μας έχει λάβει από το Υπ. Εσωτερικών, προς κάλυψη αναγκών για την αποφυγή και διάδοση του κορονοϊού COVID-19, το ποσό των 20.000€ και από την Περιφέρεια Αττικής υγειονομικό υλικό (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά κλπ).
Οι τρεις κοπέλες του Β.Σ.Σ. της Αίγινας, Ντίνα Χατζίνα, Μυρσίνη Τσούκα και Στέλλα Καρπουζά. βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή της αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, συνεχίζοντας να προσφέρουν στους συμπολίτες μας. Τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας συνομιλήσαμε με μια από τις κοπέλες, την κοινωνιολόγο Ντίνα Χατζίνα:
Νέλλη Πετροπούλου: Από την ανακήρυξη του κορονοϊού ως πανδημία, πώς έχουν διαμορφωθεί οι υπηρεσίες του «Βοήθεια στο Σπίτι»;
Ντίνα Χατζίνα: Ο Δήμος μας έχει δημιουργήσει από τις 19 Μαρτίου μία διευρυμένη υπηρεσία που την αποτελούν οι εργαζόμενες του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», οι εργαζόμενοι του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού του οποίου η λειτουργία έχει ανασταλεί, καθώς και οι εργαζόμενες του Κέντρου Κοινότητας. Έχει δημιουργηθεί ένα συντονιστικό κέντρο με υπεύθυνη την επόπτρια υγείας του δήμου μας. Ένα τηλεφωνικό κέντρο λειτουργεί από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ από Δευτέρα έως Παρασκευή και Σάββατο 9-3.
Παράλληλα το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» συνεχίζει την λειτουργία του με τους ήδη εγγεγραμμένους ωφελούμενους που έχει, για τρεις ημέρες μόνο. Οι τρεις εργαζόμενες του προγράμματος που δημιουργήσαμε από την αρχή τη δομή μας εδώ στην Αίγινα πριν δέκα χρόνια, έχουμε αποκτήσει πλέον μία εμπειρία στην αξιολόγηση και τη διαχείριση των όποιων περιστατικών προκύπτουν.
Ν.Π.: Σε ποιους πολίτες απευθύνεται αυτό το τηλεφωνικό κέντρο;
Ντίνα Χατζίνα: Στην υπηρεσία αυτή μπορούν να απευθυνθούν όλοι οι κάτοικοι του νησιού μας για όσο διάστημα κρατήσει ο κατ οίκον περιορισμός. Η υπηρεσία απευθύνεται τόσο σε άπορους συμπολίτες ή σε συμπολίτες μας με πολύ χαμηλό εισόδημα για να μπορέσουν να προμηθευτούν βασικά είδη πρώτης ανάγκης, σε συνεργασία πάντα με τους ακούραστους εργαζόμενους του Σούπερ Μάρκετ Κρητικός. Επίσης απευθύνεται σε κάθε κάτοικο που για λόγους υγείας δεν μπορεί να βγει από το σπίτι του να προμηθευτεί τα φάρμακα του.
Τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι 2297320047-2297320048 και μέχρι τώρα έχουμε παραλάβει πάνω από εκατό αιτήματα. Θεωρώ πως τα αντανακλαστικά του δήμου μας ήταν άριστα σε αυτή την περίπτωση εκτάκτου ανάγκης που αντιμετωπίζουμε. Η διευρυμένη αυτή υπηρεσία ήταν από τις πρώτες που δημιουργήθηκε σε όλη την Ελλάδα και όλοι οι εργαζόμενοι κάνουμε ότι μπορούμε για να εξυπηρετήσουμε τους συμπολίτες μας.
Επίσης αρκετοί εθελοντές έχουν έρθει κοντά μας για να προσφέρουν βοήθεια. Π.χ. μία κυρία προσφέρθηκε να ράψει μάσκες, μία άλλη να μεταφέρει με το αυτοκίνητο της πακέτα με είδη πρώτης ανάγκης κλπ.
Ν.Π.: Από ότι γνωρίζω είμαστε μεταξύ των δήμων που έχουν αφήσει και πάλι απλήρωτους τους εργαζόμενους στο «Βοήθεια στο Σπίτι». Πόσο ανασταλτικό είναι αυτό για τις υπηρεσίες σας;
Ντ. Χ.: Αν και συχνά απλήρωτες, συχνά για μεγάλα χρονικά διαστήματα, δεν έχουμε σκεφτεί ποτέ να τα παρατήσουμε.
Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας του COVID-19 βλέπουμε πραγματικά πόσο έχουν επηρεαστεί οι ηλικιωμένοι μας, τα άτομα με κινητικά προβλήματα αλλά και οι μοναχικοί εξυπηρετούμενοι του προγράμματος μας, με τις συνθήκες της αναγκαστικής καραντίνας. Εδώ φαίνεται πόσο ανάγκη έχουν οι ευάλωτες ομάδες πληθυσμού του νησιού μας από το πρόγραμμα μας και νοιώθουμε τεράστια ευθύνη απέναντι τους, γιατί πολλοί από αυτούς δεν έχουν κανέναν άλλον άνθρωπο για να τους στηρίξει.
Ν.Π: Με τα ειδικά μέτρα προστασίας για τον κορονοϊό, τι κάνετε;
Ντ. Χ.: Προσπαθούμε να λαμβάνουμε ως εργαζόμενες όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας και να ακολουθούμε αυστηρά τις οδηγίες των αρμόδιων υπηρεσιών Δημόσια Υγείας για το καλό τόσο το δικό μας όσο και των ανθρώπων με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή.
Έχουμε αναστείλει τις επισκέψεις παραδοσιακού τύπου διότι υποστηρίζουμε ομάδες υψηλού επιδημιολογικού ρίσκου και προσπαθούμε με τον τρόπο αυτό να τις προφυλάξουμε από πιθανή διασπορά του ιού. Δεν μεταφέρουμε άτομα πλέον με το αυτοκίνητο της υπηρεσίας μας στο οποίο έχει γίνει απολύμανση από ειδικό συνεργείο. Όταν υπάρχει μεγάλη ανάγκη εξαιτίας κάποιου ιατρικού προβλήματος ευτυχώς μας βοηθά το ιατρικό δυναμικό του νησιού μας.
Ν.Π.: Συνεργάζεστε με κάποιους συγκεκριμένους γιατρούς του νησιού;
Ντ. Χ.: Γενικά κατά καιρούς, μας έχουν παράσχει βοήθεια όλοι οι ιατροί του νησιού μας. Όλοι ανεξαιρέτως μας έχουν βοηθήσει και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ!
Συνεργαζόμαστε άψογα με το προσωπικό και τους γιατρούς του Κέντρου Υγείας Αίγινας και του Νοσοκομείου Άγιος Διονύσιος τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για την βοήθεια και τις συμβουλές που μας παρέχουν.
Πρόσφατα χρειάστηκε βοήθεια μία εξυπηρετούμενη μας με κινητικά προβλήματα και ο Ιατρός κος Κουζούπης χωρίς να το σκεφτεί καθόλου προσφέρθηκε να την επισκεφτεί και να την περιθάλψει πάνω από μία φορά. Τον ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας.
Άριστη συνεργασία έχουμε επίσης με τον Ιατρό κ. Λογοθέτη από το Νεφρολογικό Κέντρο. Μας βοηθά πάρα πολύ όλες αυτές τις ημέρες και θα θέλαμε να επισημάνουμε πως το κέντρο αυτό είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για το νησί μας, δεν πρέπει να αναστείλει τη λειτουργία του και όσοι το προσπαθούν θα μας βρουν απέναντι τους.
Ν.Π.: Τι μήνυμα θα ήθελε το «Βοήθεια στο Σπίτι» της Αίγινας να στείλει σήμερα στους συνδημότες μας;
Ντ. Χ.: Ευχόμαστε να τελειώσει γρήγορα αυτή η δύσκολη περίοδος που βιώνουμε. Συνιστούμε ψυχραιμία.
Εσείς μείνετε στο σπίτι και τηλεφωνήστε μας. Είμαστε εδώ για σας.