ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Έκθεση του Χρήστου Τσουμπλέκα στον κήπο του IL POSTO

Written by aeginalight

Τα έργα που παρουσιάζονται σ’ αυτή την έκθεση είναι η προσωπική του συνομιλία με τις μορφές, τους όγκους, τις γραμμές και τις αρχές που διέπουν τη σύνθεση.

Χρήστος Τσουμπλέκας
γλυπτική – κολάζ

Il Posto,
Πλατεία Κυψέλης Αίγινα
Από 12 Αυγούστου έως 10 Σεπτεμβρίου 2021

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε το 2004 από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Bologna (Ιταλία), με ειδίκευση στη γλυπτική. Η σχέση του με τον πηλό ως μέσο έκφρασης ξεκινά ήδη από το 1993, όταν ολοκλήρωσε τις σπουδές στο Κρατικό Ινστιτούτο Τέχνης “Gaetano Balardini” στη Faenza (Ιταλία) με ειδίκευση στην κεραμική. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ιταλία (Faenza, Bologna, Ferrara, Ancona, Livorno, Catolica, Milano) και στην Ελλάδα (Χανιά, Ηράκλειο, Αθήνα, Ρόδος). Διοργάνωσε το 1ο και το 2ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Λίθου του Δήμου Παληανής Κρήτης (2006-2007). Τα εργαστήρια γλυπτικής και εικαστικών τεχνών που οργάνωσε στο Ηράκλειο και στη Ρόδο λειτούργησαν ως εκθεσιακοί χώροι ανοικτοί στο κοινό, με δημιουργικά εργαστήρια για ενήλικες και παιδιά και συνεργασίες με άλλους καλλιτέχνες.

Από τις αρχές του 2018 επέστρεψε στο Ηράκλειο, όπου και οργάνωσε το εργαστήριο γλυπτικής και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων Materia Prima στο κέντρο της πόλης. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ελβετία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα έργα που παρουσιάζονται σ’ αυτή την έκθεση είναι η προσωπική του συνομιλία με τις μορφές, τους όγκους, τις γραμμές και τις αρχές που διέπουν τη σύνθεση. Μπορούν να ταξινομηθούν με τη βοήθεια ενός διώνυμου. Στον ένα πόλο υπάρχουν αντικείμενα που, αν και απουσιάζει η ανθρώπινη μορφή, διατηρούν κάποια από τα στοιχεία της, είτε επειδή εστιάζουν γύρω από ένα πυρήνα είτε επειδή η σύνθεση διατηρεί αναλογίες, σχέσεις ή μεταβάσεις μεταξύ των όγκων παρόμοιες με αυτές που προτάσσει η ανθρώπινη ανατομία. Η αναπαραστατικότητα στα έργα αυτού του πόλου είναι δευτερεύουσα ιδιότητα που απορρέει από την εικαστική τους γλώσσα. Στο δεύτερο πόλο βρίσκονται αντικείμενα έκκεντρα, με περισσότερους από ένα πυρήνες. Η γλώσσα τους είναι τραβηγμένη ή πιεσμένη και γίνεται περιγραφική, περιπαιχτική ή και κριτική στην ίδια τη διαδικασία που τα δημιούργησε. Το ανάπτυγμα της φόρμας με όρους αρχιτεκτονικούς αποτελεί τον συνδετήριο κρίκο ανάμεσα στη μνημειακή και χρηστική διάσταση των γλυπτών και υπαγορεύει την αναστροφή στην κλίμακα των μεγεθών.

 

About the author

aeginalight

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.