ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Αίγινα, 12/09/2022
Ευχόμαστε σε κάθε εκπαιδευτικό, γονιό και μαθητή μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά. Όλοι μας επιδιώκουμε το καλύτερο για τη μόρφωση των παιδιών μας, έχουμε ελπίδες και προσδοκίες για το μέλλον και την πρόοδό τους. Γι΄αυτό και δε συμβιβαζόμαστε με τη μιζέρια, με τα λίγα… Δε στριμώχνουμε τις ανάγκες μας για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα στα voucher και τα pass, δεν «τσιμπάμε» στο κυβερνητικό αφήγημα για «καινοτομίες στην εκπαίδευση και επιστροφή στην κανονικότητα.
Ο μισθός μας δε φτάνει ούτε για το πρώτο δεκαήμερο του μήνα. Τα ενοίκια και το κόστος μετακίνησης, ειδικά για αναπληρωτές και νεοδιόριστους, τον εξανεμίζουν και ότι απομένει είναι ψίχουλα… Αυτό δεν είναι φυσικό φαινόμενο, δε φταίει η κακή μας τύχη και συγκυρία. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής στήριξης των επιχειρηματικών συμφερόντων, από όλες τις κυβερνήσεις, που πραγματικά «βγάζει μάτι». Τέτοια είναι τα κέρδη ρεκόρ των μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ οι μισοί εργαζόμενοι δεν πήγαν ούτε μια μέρα διακοπές, οι τροπολογίες που φοροαπαλλάσουν και χαρίζουν ξανά χρέη στους εφοπλιστές, η ψήφιση οδηγίας της ΕΕ, που επικαιροποιεί το καθεστώς των άδικων φόρων στα «ενεργειακά προϊόντα»
.Τη σχολική χρονιά 2021-22 το εκπαιδευτικό κίνημα έδωσε ένα μεγάλο και σοβαρό αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Το ΥΠΑΙΘ βρήκε απέναντι του σοβαρές και μετρήσιμες αντιστάσεις. Με το κλίμα τρομοκρατίας και φόβου που προσπάθησαν να επιβάλλουν κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, απέδειξαν για μια ακόμα φορά ότι το ολέθριο σχέδιό τους είναι πλήρως απονομιμοποιημένο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, ότι κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ επιδιώκουν να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, μετατρέποντας τον χώρο εργασίας σε κάτεργο διοικητικής αυθαιρεσίας, διευθυντικής επιβολής και παντελoύς έλλειψης δημοκρατίας όπου θα κυριαρχεί ο κανιβαλισμός, ο ανταγωνισμός, η κατηγοριοποίηση σε βάρος των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των μαθητριών/των μας. Έτσι, με εκπαιδευτικούς σκυφτούς και με σχολεία σε υποχρηματοδότηση η επέλαση των ιδιωτικών εταιρειών για τη μετατροπή της παιδείας από δημόσιο αγαθό σε πεδίο εξαγωγής κέρδους θα είναι ανεμπόδιστη. Αλλά και οι γονείς θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Παρ’ όλες τις αντιδράσεις, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση επιμένουν στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021. Είναι στρατηγική επιλογή τους στα πλαίσια των κεντρικών κατευθύνσεων ΕΕ-ΟΟΣΑ. Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούν στην υλοποίηση πλευρών της ατομικής αξιολόγησης η οποία θα βρει την ολοκληρωμένη της μορφή μετά τις κρίσεις σχολικών συμβούλων και νέων διευθυντ(ρι)ων σχολικών μονάδων με βάση τις διαδικασίες και το καθηκοντολόγιο που ορίζει ο 4823/2.
Οι νέες δομές που εντάσσονται στην ατομική αξιολόγηση (μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές, εκπαιδευτικοί όμιλοι) εντείνουν τον ανταγωνισμό και την ιεραρχία στο εσωτερικό των σχολικών μονάδων, διαλύουν τον σύλλογο διδασκόντων, αλλάζουν τη δομή του δημόσιου σχολείου, καθιερώνουν εσωτερικούς και ανταγωνιστικούς μηχανισμούς ελέγχου στα πλαίσια της προώθησης της κουλτούρας αξιολόγησης. Φιλοδοξούν να φτιάξουν έναν στρατό από μικρούς «αξιολογητές» και μια σύνθετη αξιολογική ιεραρχία. Είναι ο προθάλαμος της ατομικής αξιολόγησης. Γι’ αυτό και το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα που θα ακυρώσουν αυτή την απόπειρα.
Και τη φετινή χρονιά, στο όνομα της «ήπιας διαχείρισης», αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει ούτε τα πιο στοιχειώδη μέτρα προστασίας της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, αφού δεν προβλέπει ούτε καν δωρεάν τεστ.
Αγωνιζόμαστε για :
Δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Αυξήσεις 20% στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Επιστροφή13ου και 14ου μισθού.
Μέτρα οικονομικής στήριξης των σχολείων , των εκπαιδευτικών και των οικογενειών των μαθητών μας. Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές.
–Υπερασπιζόμαστε την παιδαγωγική ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις
-Αγωνιζόμαστε για ελεύθερο και δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων των ίσων των διαφορετικών
-Δε συμμετέχουμε στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μέσα στα σχολεία (μέντορες/συντονιστές κ.λπ.)
-Δεν ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους, σε μέντορες και «εκπαιδευόμενους»
-Δεν αποδεχόμαστε την απλήρωτη εργασία και την έμμεση αύξηση ωραρίου
-Δεν φακελωνόμαστε ηλεκτρονικά – Δεν ετοιμαζόμαστε για τον αξιολογητή μας.
Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων. 1-20 μαθητές ανά τμήμα και 1-5 για νηπιαγωγείο και Α και Β’ Δημοτικού.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ